Bárány Zsolt Béla

Img

Alapadatok

Születési hely Nagyvárad
Születési idő 1981. február 27.
Végzettség okleveles vegyész - kémiatanár, pedagógus szakvizsga (kémiatanár szakirány)
Munkahely neve Hőgyes Endre Gimnázium
Munkahely címe H-4200 Hajdúszoboszló, Rákóczi utca 44.
Beosztás laborvezető, tanár
Munkahelyi telefon +36 52 557 510
e-mail cím baranyz@gmail.com

Szakmai tapasztalat

Mikor? Hol? Milyen tapasztalat?
2016-jelenleg Hőgyes Endre Gimnázium, Hajdúszoboszló laborvezető, tanár
2017-jelenleg Eszterházy Károly Egyetem - Oktatás2030 projekt, Eger szakértő
2014-jelenleg Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft., Budapest tréner, programíró
2015-jelenleg Debreceni Református Kollégium Dóczy Gimnáziuma, Debrecen tanár
2011-jelenleg Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály, Debrecen érettségi vizsgáztatás
2016-jelenleg Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest tutor
2018-jelenleg Debreceni Egyetem, Debrecen mentor
2015-2016 Maxim Könyvkiadó Kft., Szeged tananyagfejlesztő
2003-2016 Debreceni Szakképzési Centrum Vegyipari Szakközépiskolája, Debrecen munkaközösségvezető, tanár, DÖK-segítő tanár
2015 Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda Kft., Debrecen tréner
2015 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest tananyagfejlesztő
2014 Önkonet Szolgáltató és Tanácsadó Kft., Budapest tréner
2014 Debreceni Egyetem, Debrecen mentor
2011-2013 Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Budapest tréner
2009-2012 Kölcsey Ferenc Gimnázium Debreceni Tagintézménye, Debrecen tanár

Tanulmányok

Mikor? Hol? Milyen képzés?
2013-2015 Debreceni Egyetem, Debrecen pedagógus szakvizsga (kémiatanár szakirány)
2004-2007 Debreceni Egyetem, Debrecen kémia PhD hallgató
1999-2004 Debreceni Egyetem, Debrecen vegyész - kémiatanár

Nyelvismeret

Angol nyelv középfokú, C típusú nyelvvizsga-bizonyítvány
Román nyelv felsőfokú, C típusú nyelvvizsga-bizonyítvány

Publikációk

  • Érettségi mintafeladatsorok kémiából - 10 írásbeli emelt szintű feladatsor (Maxim Könyvkiadó, MX-1132, 2016)
  • A p-primek mint a fogalmi megértési problémák forrásai a kémiában (Középiskolai Kémiai Lapok, 2015)
  • Vegyipari ismeretek 3. - oktatási segédanyag (Debreceni Szakképzési Centrum Vegyipari Szakközépiskolája, Debrecen, 2015)
  • Vegyipari ismeretek 2. - oktatási segédanyag (Debreceni Vegyipari Szakközépiskola, Debrecen, 2014)
  • Vegyipari ismeretek 1. - oktatási segédanyag (Debreceni Vegyipari Szakközépiskola, Debrecen, 2013)
  • Munkahelyi egészség és biztonság - oktatási segédanyag (Debreceni Vegyipari Szakközépiskola, Debrecen, 2013)
  • e3: eTwinning együttműködések – evolúció 2012: Kísérletezzünk otthon! (Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft, Budapest, 2013)
  • Fizikai kémiai számítások - oktatási segédanyag (Vegyipari Szakközépiskola, Debrecen, 2012)
  • Bohdaneczkyné Schág Judit – Balogh László: Tehetséggondozás a közoktatásban a kémiatudományban - Szakköri programok szervezése c. fejezet elkészítésében való részvétel (Géniusz Könyvek 13, 2011)
  • Szerves laboratóriumi gyakorlatok, 12. évfolyam - oktatási segédanyag (Erdey-Grúz Tibor Vegyipari és Környezetvédelmi Szakközépiskola, Debrecen, 2010)
  • Csempe és félmikro kísérletek I-V. (A kémia tanítása, Mozaik Kiadó, 2009-2010)
  • Fizikai kémia - oktatási segédanyag (Erdey-Grúz Tibor Vegyipari és Környezetvédelmi Szakközépiskola, Debrecen, 2009)
  • Preparation of Polymer-Metal Composites via In Situ Decomposition of Metal Salts by Frontal Polymerization (Macromolecular Reaction Engineering, 2007)
  • "In situ" fém lerakódás polimerizációs frontban: új eljárás fémtartalmú kompozitok előállítására (Műanyag és Gumi, Budapest, 2005)

Konferenciák

  • Középiskolás tanulók naiv axiómáinak feltérképezése (Kémiai Módszertani Nap, Révkomárom, 2018)
  • Középiskolás tanulók naiv axiómái (Nemzetközi Vegyészkonferencia, Déva, 2017)
  • Mobiltechnológiával a kémiai egyenletek rendezéséért (Science on Stage, Debrecen, 2016)
  • Futball-lázban égünk (Science on Stage, Debrecen, 2016)
  • Phenomenological Primitives (P-prims) in Chemistry (European Conference on Research in Chemical Education, Barcelona, 2016)
  • YEAHs! Your Experiments at Home Safely (eTwinning konferencia, Varsó, 2012)
  • Kísérletezzünk otthon! (SuliNetwork Konferencia, Szeged, 2012)
  • Csempe- és félmikro kísérletek a gyakorlatban (Módszertani Révai Napok Konferencia, Nagyvárad, 2009)
  • Csempe- és félmikro kísérletek gyakorlati foglalkozásokon – egy lépéssel a tehetséggondozás után (Kémiatanári Konferencia, Budapest, 2008)
  • Using Ultrasound and Microwave to Initiate Polymer Fronts (IC of PhD Students, Miskolc, 2007)
  • Preparation of Polymer-Metal Composites via In Situ Decomposition of Metal Salts by Frontal Polymerization (EUROMAT, Prága, 2005)

Prezentációk

  • Vegyész legyek vagy fizikus? (Hajdúszoboszló, 2017)
  • HEG Természettudományos labor (Debrecen, 2017)
  • Kémia itt, kémia ott (Hajdúszoboszló, 2015)
  • Érdekes kémiai kísérletek (Fehérgyarmat, 2015)
  • Látványos kémiai kísérletek (Nagyhegyes, 2014)
  • Egyszerűen elvégezhető kémiai kísérletek (Hajdúnánás, 2014)
  • Mikrokísérletek a kémiaórán (Debrecen, 2013)
  • Kémiát a gyerek kezébe! - Tanulókísérletek az iskolában és otthon (Debrecen, 2013)
  • Mikrokísérletek a kémia tanításához - gyakorlati foglalkozás tanárok részére (MTA-DAB, 2009)
  • HPLC-IR csatolt technika fejlesztése és gyakorlati alkalmazhatóságának vizsgálata (Debrecen, 2005)
  • "In situ" fém lerakódás polimerizációs frontban: Új eljárás fémtartalmú kompozitok előállítására (Miskolc, 2003)

Projektek

  • Középiskolás tanulók naiv axiómáinak feltérképezése – saját projekt, 2017-jelenleg
  • Megvalósítható kutatásalapú kémiatanulás – MTA projekt, 2016-jelenleg
  • Az egyik legfőbb kincsünk: a víz – NTP-KNI-17 projekt, 2017-2018.
  • Kísérletezzünk otthon! – eTwinning projekt, 2012-2013.

Megtartott akkreditált pedagógus-továbbképzések (935 óra)

  • IKT eszközök a tanítás-tanulás szolgálatában a tanórán, (30 óra) Szeged, 2016.
  • Digitális írástudás fejlesztése a szaktárgyi oktatásban, (30 óra) Debrecen, 2015.
  • A Sulinet Portál tartalmainak és digitális taneszközeinek használata a tanítás-tanulás folyamatában, (30 óra) Vámospércs, 2015.
  • IKT eszközök a tanítás-tanulás szolgálatában a tanórán, (30 óra) Berettyóújfalu, 2015.
  • A Sulinet Portál tartalmainak és digitális taneszközeinek használata a tanítás-tanulás folyamatában, (30 óra) Békéscsaba, 2015.
  • Korszerű ismeretek és lehetőségek a természettudományos oktatásban, (30 óra) Szentendre, 2015.
  • Korszerű ismeretek és lehetőségek a természettudományos oktatásban, (30 óra) Ózd, 2015.
  • Korszerű ismeretek és lehetőségek a természettudományos oktatásban, (30 óra) Szerencs, 2015.
  • Korszerű ismeretek és lehetőségek a természettudományos oktatásban, (30 óra) Székesfehérvár, 2015.
  • Korszerű ismeretek és lehetőségek a természettudományos oktatásban, (30 óra) Budapest, 2015.
  • Korszerű ismeretek és lehetőségek a természettudományos oktatásban, (30 óra) Poroszló, 2014.
  • Korszerű ismeretek és lehetőségek a természettudományos oktatásban, (30 óra) Szentendre, 2014.
  • Korszerű ismeretek és lehetőségek a természettudományos oktatásban, (30 óra) Nyíregyháza, 2014.
  • Korszerű ismeretek és lehetőségek a természettudományos oktatásban, (30 óra) Miskolc, 2014.
  • Felkészítés a természettudományos laboratóriumok működtetéséhez szükséges szakmai ismeretek, korszerű pedagógiai módszerek, oktatástechnikai eszközök használatára, (120 óra) Fehérgyarmat, 2014.
  • Korszerű ismeretek és lehetőségek a természettudományos oktatásban, (30 óra) Budapest, 2014.
  • Interaktív eszközök és módszerek használata a természettudományos tárgyak tanításában, (30 óra) Fehérgyarmat, 2014.
  • Korszerű ismeretek és lehetőségek a természettudományos oktatásban, (30 óra) Miskolc, 2014.
  • IKT eszközök a tanítás-tanulás szolgálatában a tanórán, (30 óra) Nyíregyháza, 2014.
  • IKT eszközök a tanítás-tanulás szolgálatában a tanórán, (30 óra) Miskolc, 2014.
  • Felkészítés a természettudományos laboratóriumok működtetéséhez szükséges szakmai ismeretek, korszerű pedagógiai módszerek, oktatástechnikai eszközök használatára, (120 óra) Kisvárda, 2014.
  • Felkészítés a természettudományos laboratóriumok működtetéséhez szükséges szakmai ismeretek, korszerű pedagógiai módszerek, oktatástechnikai eszközök használatára, (50 óra a 120 órából) Hajdúnánás, 2014.
  • Felkészítés a természettudományos laboratóriumok működtetéséhez szükséges szakmai ismeretek, korszerű pedagógiai módszerek, oktatástechnikai eszközök használatára, (50 óra a 120 órából) Mátészalka, 2014.
  • A kémia terén tehetséges tanulók gondozása, (10 óra) Szováta, Románia, 2013.
  • A kémia tudomány területén tehetséges tanulók tehetséggondozása, (15 óra a 30 órából) Budapest, 2011.

Megtartott nem akkreditált pedagógus-továbbképzések (68 óra)

  • IKT eszközök az oktatás szolgálatában, (8 óra) Szigetszentmiklós, 2017.
  • Laboránsképzés II., (15 óra) Fehérgyarmat, 2014.
  • Laboránsképzés I., (15 óra) Fehérgyarmat, 2014.
  • Felkészítés természettudományos laboratóriumok működtetéséhez szükséges ismeretek használatára 2., (15 óra) Kisvárda, 2014.
  • Felkészítés természettudományos laboratóriumok működtetéséhez szükséges ismeretek használatára 1., (15 óra) Kisvárda, 2014.

Egyéb képzések

  • A kémia kicsiben is lehet látványos és hasznos, Debrecen, 2011.
  • Általános és középiskolai tanulók tehetséggondozása kémiából, Debrecen, 2011.
  • Csempe- és félmikro kísérletek a gyakorlatban, Kiskunhalas, 2010.
  • Drog- és toxikológus OKJ-s, iskolarendszeren kívüli képzés, a Debreceni Egyetem és az "Abigél" Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, AMI, SzI, Gimn., Művészeti SzKI és Kollégium együttműködésében, Debrecen, 2006.
  • Alapfokú informatikai ismeretek, Agroferm Rt. (Degussa, Kaba), 2005.

Programírás

  • Korszerű ismeretek és lehetőségek a természettudományos oktatásban, (alapítási engedély száma: 43/211/2014).

Büszkeségeim

  • "Az év e3: eTwinning együttműködések evolúció – 2012 pályázata" díj, 2012.
  • MOL-TVK különdíj a kiemelkedő tehetséggondozó munkáért, 2011.
  • Kontra György Innovációs Díj, 2010.
  • Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata – a tehetséggondozó/felkészítő munka elismerése, 2009.
  • MTA DAB-díj a csempekísérletek fejlesztéséért, 2008.

Tagságok

  • Magyar Kémikusok Egyesülete Kémiatanári Szakosztályának tagja